දවස 05 - බූලියා - ඇලිස් ස්ප්රිංස් [කි මී 860]
බස් ගමන එපාවෙන ඉතාම දිග, ඉතාම ලාන්තරස් දවසක්!
පිටත්වුනේ 6.30ට - තවම එලිය වැටිලා නෑ. යාන්තමට නැගෙනහිර අහස පාට වෙනවා දැක්කේ මගදී. ඒ 6.46ට
මාග් තව බස් එකේ ආපු කෙනෙක් එක්ක .මේ උදේ 7.23ට හිරු පායා දිලි දිලි මෝරා... එහෙම සිංදුවක් තිබුනා වගේ මට මතකයි (හැබැයි ඒක මෝරෙක් ගැන නෙවෙයි).
මෙ හරියේ පාර හුඟක් වෙලාවට කෙලින්. ක්වීන්ස්ලන්තයත් උතුරු රාෂ්ට්රයත් (Northern Territory) අතර මායිමට කිට්ටුව දැකපු දෙයක් තමා මහ පාර ගුවන් තොටුපොලකට හැරවීම. මේකේ පින්තූර ගන්න බැරිවුනත් ඒ ගැන කියන්න වටිනවා. ඒ දිග කෙලින් පාර කොටසේ ගුවන්යානා ධාවනපථයකට අවශ්ය විදිහට සලකුනු ඇඳ තිබුනා වගේම එය පටන්ගන්න තැන 'හදිසි අවස්ථා ගුවන්යානා ධාවනපථය - නැවතීම තහනම්' පුවරුවක් සවිකර තිබුනා.
[මේ පාරේ වැඩි කොටසක තාර දමා නෑ - dirt track නමින් හැඳින්වෙන රතු පස් පාරක් තමා තියෙන්නේ. දූවිල්ල හොඳටම දැනෙන්නේ තව වහනයක් කිට්ටුව දුවන වෙලාවේ (හැබැයි පාරේ වාහන බොහොම අඩුයි). නමුත් දූවිල්ල හොඳයි මඩට වැඩිය - වැස්ස කාලෙට මඩ නිසා මෙ පාරවල් පාවිච්චි කරන්නම බැරි තත්වයට පත්වෙනවා. රටට ඉතා වැදගත් ගංගා පද්ධති දෙකක මුල් කොට හරහා අපි ගියා - ඩයමන්ටීනා සහ ජෝජීනා මේ 'ඇල මාර්ග පලාතේ' (Channel Country) ජලය දකුණු ඔස්ට්රේලියාවේ එයර් වැව (Lake Eyre in South Australia) වෙත ගලායන්න සලසනවා]
'පාරෙ ගුවන් තොටුපොල' පසුවී ටික වෙලාවකින් අපි ක්වීන්ස්ලන්ත/උතුරු රාෂ්ට්ර මායිම එතර කළා.
කලාතුරකින් මේ තෘණභූමි වල හරක් හිටියට ඊට වඩා හිටියේ ඇති නොකරන සත්තු. කුරුල්ලෝ (බජ්රිගා -budgerigar, ගලා - galah, වැනි ගිරා පවුලේ උනුත්, බ්රොල්ගා - brolga වැනි පොලවේ ජීවත් වන්නොත්, උකුසු වර්ගයේ wedge-tailed eagle), පොඩි කැන්ගරුවෝ (වොලබි - wallaby). බස් එකේ වේගෙන් යන අපිට මුන්ගෙ පිංතූර ගන්න අවස්ථාවක් ලැබුනෙ නෑ. කි. මී. 860 ගමනක හැම සතාම බලන්න නැවතුනානම් අපි තවමත් පාරේ! ලොකු තුඹසක් බලන්න නම් නැවතුනා.
දැන් ඇලිස් ස්ප්රිංස් වලට හොඳටම කිට්ටුයි. තව එක් තැනකයි නැවැත්වූයේ - 'ගමේ' කලාකරුවෙකුගේ මකර නිවර්තනය සලකුනු කරන නිර්මාණ බලන්න.
No comments:
Post a Comment